Regjeringa innfører fleire nasjonale smitteverntiltak

Foto: Arvid Samland/Statsministerens kontor Regjeringa har innført ein rekke tiltak og pålegg som gjeld frå 4. januar og fram til 18. januar. I tråd med dei nye tiltaka vil også fleire av dei kommunalt tilsette i Skjåk kommune arbeide heimefrå i denne perioda.

Regjeringa har innført ein rekke tiltak og pålegg som gjeld frå 4. januar og fram til 18. januar. Blant anna blir alle oppfordra om å ikkje ha besøk heime, det blir forbode mot å skjenke alkohol og det blir begrensningar på kor mange som kan samlast i leigde lokaler.

For å behalde kontrollen på smittespreiinga og begrense ny auke i smitte, blir det iverksatt forsterka nasjonale smitteverntiltak i foreløpig to veker frå 4. januar.

Vi har etter jul sett færre som tester seg, og av de som tester seg går andelen positive tester opp. Smitten er økende og sprer seg til nye deler av landet. Jeg ber nå om at alle blir med på et krafttak for å unngå en ny smittebølge, sier statsminister Erna Solberg.

Basert på råd frå Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet har regjeringa beslutta å forsterke smitteverntiltaka og justere dagens nasjonale anbefalingar, slik at kommunane har kapasitet til å handtere lokale utbrudd og få på plass meir testkapasitet. Registreringssystemet for tilreisende frå utlandet skal samtidig fasast inn.

Formålet med de nye, strenge tiltakene er å bryte en eventuell ny smittebølge. Vi må nå vente med å gjenoppta sosialt liv til det har gått 14 dager, i det som blir en sosial nyttårspause for alle, sier helse- og omsorgsminister Bent Høie.

Tiltaka vil foreløpig vare i 14 dagar, for å få ein bedre oversikt over situasjonen.

Kommunene trenger også tid og ressurser til å planlegge og gjennomføre oppstart av vaksinasjon. Det er et stort og viktig arbeid, og da blir det vanskelig for kommunene å håndtere mange lokale utbrudd samtidig, sier Høie.

Reglar for heile landet

Private samankomstar og arrangement

• Maksimalt fem personar på private samankomstar utanfor eiget hjem, som for eksempel ein bursdag i eit leigd lokale. Dersom man er fleire enn fem i same husstand, kan selvfølgeleg alle i husstanden møtast.
  • Maksimalt ti personar på innandørs idrettsarrangement, kulturarrangement, seminarer, livssynssamlingar, seremoniar mv., likevel 200 personar der alle i publikum sitter i fastmonterte seter. I begravelser kan det vere opp mot 50 personar, sjølv om setene ikkje er fastmontert.
  • Dei fleste av disse arrangementene vil uansett ikkje vere i tråd med nasjonale anbefalingar og bør derfor utsettast  eller avlyses.

Uteliv og serveringssteder

Det innføres nasjonalt forbud mot skjenking av alkohol på serveringsstader og arrangementer.

Kirkevandring

Dei særlige reglane for kirkevandringer oppheves straks, i stedet for frå 15. januar.

Nye tiltak i kommunar og regioner med mye smitte

Regjeringa legg til fleire tiltak som kommuner og regioner med stort smittetrykk bør vurdere å innføre:

• om barneskolar og barnehagar skal følgje rettleiiaren for "raudt nivå".
  • påbud om bruk av munnbind på offentleg stad der det ikkje er mogleg  å halde avstand på minimum ein meter.
  • påbod om heimekontor i den grad dette er mogleg.
  • påbud om stengning av drifta av treningssentre, bingo -og svømmehallar.

Sjå video frå pressekonferansen til regjeringa 3. januar

Last ned appen Smittestopp

Alle innbyggarar blir oppfordra om å laste ned appen Smittestopp.