Skjåk kommune har tilsett ny næringssjef!

Skjåk kommune har tilsett ny næringssjef. Dette er Sølvi Lemstad Hiller, og ho vil tiltre stillinga 01.01.2023. Stillinga som næringssjef tilhøyrer område miljø og samfunnsutvikling med Roger Johansen som kommunalsjef.

Ny næringssjef

Sølvi Lemstad Hiller kjem frå stillinga som næringsrådgjevar i Steigen Kommune. Ho har i ei årrekkje jobba innan finans og kapitalforvaltning, bl.a. i KLP og Folketrygdfondet. Lemstad Hiller har utdanning innan økonomi og finans frå NHH i Bergen og strategi og bærekraft frå Harvard i USA.

Om stillinga som næringssjef seier Sølvi Lemstad Hiller dette:

"Skjåk er en bygd med sterke tradisjoner for næringsutvikling og å lykkes med å skape noe. Skjåk har naturligvis også noen utfordringer, som vi sammen skal ta tak i, men først og fremst ser jeg et stort potensiale for å videreutvikle næringslivet i bygda. Det gjelder både for nåværende virksomheter og næringsveier og for nyetableringer- og innovasjon. Næringsstrategien som nylig er vedtatt peker ut viktige retninger for arbeidet, som jeg ser som min oppgave å følge opp og sette ut i livet.

Det er først og fremst en sterk interesse for verdiskaping som er min drivkraft i det jeg gjør. Hva er det som skal til for å skape bedrifter som ikke bare lykkes på kort sikt, men som utvikler seg videre over tid som solide og sterke virksomheter? Jeg ønsker å bidra til bærekraftig verdiskaping, og det er for meg er det både miljømessig, sosial og ikke minst økonomisk bærekraft - det hører sammen.  Jeg forbinder Skjåk først og fremst med kvalitet - og tenker vi må bygge videre på dette og ha med oss bærekraftsperspektivet i alt vi gjør innenfor næringsutvikling.

Jeg takker Skjåk-samfunnet for tilliten jeg har fått og gleder meg til å bli kjent med og samarbeide med skjåkværinger, bedrifter og næringsliv i Skjåk og ta fatt på arbeidet som næringssjef."

Les også saken om fleire nye tilsette i Skjåk kommune

Sølvi Lemstad Hiller
Næringssjef